Trainers

image_pdfimage_print

Informatie Technische trainers

Onze trainers zijn allemaal opgeleid door de Atletiekunie. Ze verzorgen elke week de trainingen op basis van een jaarplan met groepsspecifieke doelen. Door het jaarplan krijgen alle atletiek onderdelen voldoende aandacht en worden de atleten op effectieve wijze ondersteund in hun prestaties. Bij de pupillentrainingen worden de trainers ondersteund door assistent trainers. Deze groep bestaat uit junioren van SISU en stagiairs.

De trainers worden ondersteund door de trainerscoördinator, Richard Ekkelboom.  Hij zorgt ervoor dat de trainers op gebied van techniek en organisatie bij blijven door opleidingen en bijscholingen te organiseren. De  trainerscoördinator is ook het aanspreekpunt voor trainingstechnische zaken, heb je een vraag of opmerking? Hij is vaak op de baan te vinden of mail hem: trainco@sisu.nl

Pupillentrainers

Pupillen A
  Floris Molenkamp
o   Pupillen A (woensdag)
o   2e jaars pupillen A (zaterdag)E-mail: florismolenkamp@sisu.nl
Tel. Nr: 06-50683095
  Krissan Ekkelboom
o   Pupillen A (woensdag)
o   1e jaars pupillen A (zaterdag)E-mail: krissanekkelboom@sisu.nl
Tel. Nr: 06-83549437
Pupillen B
  Britt van Oosten
o   Pupillen B (zaterdag)

E-mail: brittvanoosten@sisu.nl
Tel. Nr: 06-27342436

  Lotte Molenkamp
o   Pupillen B (woensdag)E-mail: lottemolenkamp@sisu.nl
Tel. Nr: 06-27112215
  Krissan Ekkelboom
o   Pupillen B (woensdag)
Pupillen C / mini
  Lotte Molenkamp
o   Pupillen C / mini (woensdag en zaterdag)E-mail: lottemolenkamp@sisu.nl
Tel. Nr: 06-27112215
  Krissan Ekkelboom
o   Pupillen C / mini (woensdag)

Pupillentrainers assistenten

Op zaterdag worden de trainers geassisteerd bij de training. De assistenten zijn:

  • Rens Dam (pupillen A2)
  • Jelmer Boonstra (pupillen A1)
  • Nikita Hammink (pupillen C / mini)

 

Junioren-,  Seniorentrainers 

Trainer: Thomas Mijnders

– Junioren D (dinsdag)
– Technische A/B/C junioren en senioren (dinsdag/donderdag)
– Krachttraining junioren A/B/C en senioren (woensdag/zaterdag)
thomasmijnders@sisu.nl

 

 

Leeg-Hoofd
Trainer: Richard Ekkelboom
– Technische A/B/C junioren en senioren (dinsdag/donderdag)
richardekkelboom@sisu.nl

 

 

Leeg-HoofdTrainer: Karim Riadi
– Junioren D (donderdag)
– MILA junioren A/B/C (donderdag)
karimriadi@sisu.nl

 

 

 

Informatie Loop trainers

Trainingen SISU:
Sisu werkt met gediplomeerde trainers die regelmatig bijscholingen volgen om hun trainingen goed in te kunnen vullen en bij te blijven in hun vak. Sisu is er in gelaagd trainers te hebben met en verschillende aanpak die complementair aan elkaar zijn. Gevolg hiervan is dat alle lopers en loopsters goed aan hun trekken kunnen komen. Door goede loop- en techniektraining aan te bieden wordt er veel aandacht besteedt aan blessurepreventie. Belangrijkste doel is- en blijft toch wel dat lopers vooral plezier hebben. Prestaties volgen daarna vanzelf of niet….

Maandag groep 1:
Tijd: 19.30-20.45 uur

Trainer: Maarten van Minnen
maartenvanminnen@sisu.nl

 

 

 

Er wordt altijd gestart met gezamenlijk warmlopen, meestal volgt daarop een programma met rekken/strekken en loopscholing. Dit gevolgd door een interval programma van bijv. 10 x 400 of 12 x 200. Zowel intensieve alsook extensieve intervals. De trainingen zijn zeer gevarieerd en nooit hetzelfde. De atleten in deze groep. Meestal rond de 20 lopers, zijn over het algemeen de wat meer ervaren lopers en loopsters. De meesten lopen met enige regelmaat een 15 km en/of een halve marathon. 10 km tijden bij deze trainingsgroep liggen tussen de 40 en 55 minuten. De groep traint al langere tijd samen, soms ook voor een bepaald doel zoals de Roparun. Gezelligheid en blessurepreventie zijn erg belangrijk. Elke 1e maandag van de maand is er na de training gezamenlijk koffie en theedrinken. Dus spreekt dit je aan, kom maar eens meetrainen. De 1e maand is gratis

Maandag groep 2:
Tijd: 19.30-20.45 uur

foppe

Trainer: Foppe de Lange
foppedelange@sisu.nl

 

 

 

Hardlopen is een hele populaire sport geworden. Heel veel lopers trainen voor zichzelf.  Dat is prima, maar lid worden van atletiekvereniging Sisu heeft zo zijn voordelen.  Samen trainen is gezellig, motiveert en voorkomt hopelijk blessures.  Belangrijk is ook dat gediplomeerde trainers voor begeleiding zorgen. Het ontwikkelen van een goede en economische loopstijl vergt een combinatie van kracht, conditie, coördinatie, en lenigheid. Allemaal onderdelen die door specifieke oefeningen verbeterd kunnen worden. In de training van de maandaggroep 2 kun je vooruitgang boeken door deel te nemen aan heel gevarieerde trainingen. Deze groep bestaat uit lopers die graag lekker willen lopen maar kent ook lopers die zo nu en dan een wedstrijd van 10 km lopen.  Als beginner of beginner-plus zul je je waarschijnlijk heel snel thuis voelen in deze groep.

Dinsdag/donderdag groep:
Tijd: 19.00-20.30 uur

gerritTrainer: Gerrit Jurjens
gerritjurjens@sisu.nl

 

 

 

De training op de dinsdag is duidelijk gericht op het verbeteren van de looptechniek. Er wordt veel gewerkt met intervaltraining. De dinsdag vaak wat korte werken en donderdag wordt er meer aandacht besteedt aan het langere intervallen duurloop. De dinsdag en donderavond zijn wat meer gericht op ed. gevorderde loper die regelmatig een langer duurlopen/of wedstrijd loopt en is over het algemeen wat meer prestatiegericht Gerrit is een erg enthousiaste trainer en te maakt hem niet uit of 1 of 30 atleten zijn, hij zal er zijn.

Woensdag groep:
Tijd: 19.30-20.45 uur

gerritTrainer: Gerrit Jurjens
gerritjurjens@sisu.nl

 

 

 

De training op de woensdag richt zich meer op de beginners + en gevorderde loper. Gezelligheid bij het onderlinge sporten staat wat meer centraal. Er wordt meer gebruik van spelvormen naast de loopscholing en intervaltraining. Deze groep kenmerkt zich vooral door het plezier in het lopen en is wat minder op de prestatie gericht, alhoewel er hier ook fanatiek getraind wordt. De groep is al langer tijd samen en Gerrit is onlangs gestart met deze groep

Zaterdaggroep 1:
Tijd: 09.00-10.00 uur
ErikEndlichTrainer: Erik Endlich
erikendlich@sisu.nl

 

 

 

De looptrainingen van Erik op zaterdag zijn fantasierijk, prikkelend, met gebruik van veel materiaal zoals pionnen en hindernissen, wat leidt tot betere coördinatie en souplesse. Het loopplezier staat voorop – voor zowel de niet ervaren atleet als de diehard langeafstandloper. Humor wordt niet geschuwd, efficiënt lopen gestimuleerd en vanwege de tijdseenheden zijn snelle en minder snelle atleten steeds op hetzelfde moment klaar. In de even week op de baan, op een oneven week komt Eriks groep bijeen in het Nijreesbos tegenover Liedenbaum voor een onvervalste bostraining! Heerlijk, ongeacht welk seizoen.  Het plezier dat van de zaterdagtraining afstraalt vind je ook terug in de beregezellige kantinebijeenkomst daarna. Geen must, wel een aanbeveling. Hoe het ook zij: het moet wel raar “lopen” als u als loper niet enthousiast wordt van Eriks training…

Zaterdaggroep 2:
Tijd: 10.00-11.00 uur

TjerkTuinstraTrainer: Tjerk Tuinstra
tjerktuinstra@sisu.nl

 

 

 

De ouders/beginnersloopgroep op de zaterdagochtend is een bijzondere groep. De training is precies gelijk met de training van de pupillen, zo kunnen ouders van pupillen hun kinderen begeleiden en tegelijk kennismaken met de loopsport. In de groep is ruimte voor iedereen die zich ontspannen wil inspannen. Deelnemers kunnen zich het snot-voor-ogen trainen, maar ook relaxt meelopen. Er is voor elk wat wils. Voor wie pas begint (moet ik die hele baan rondrennen?), maar ook voor gevorderden zijn er trainingsschema’s beschikbaar en tijdens de training komt ook de theorie van het hardlopen aan de orde. Na afloop drinken we met wie dat wil nog even wat in de kantine en bespreken we hardloopnieuwtjes.

Je hoeft trouwens geen kinderen bij de pupillen te hebben, zeker de helft van de groep bestaat uit lopers met oudere kinderen, met kleinkinderen of zonder kinderen. Je hoeft ook geen beginner te zijn. Er zijn ook lopers die begonnen zijn en zijn blijven lopen. Kortom, een gezellig en sportief begin van het weekend voor iedereen. Instromen kan elke zaterdag. Je hoeft dus niet te wachten op een actie of iets dergelijks. Vier keer gratis proberen en dan pas beslis je of je lid wilt worden.